+31 (0) 36 7670330 sales@weboprom.nl
Waarom een welkomstpakket?

20 april 2023

Waarom is een welkomstpakket een goed idee? Een welkomstpakket is een goed idee om verschillende redenen. We hebben duizenden welkomstpakketten mogen samenstellen voor bedrijven. Als er iets is dat we in de afgelopen jaren hebben geleerd is dat geen een bedrijf hetzelfde is. Maar toch hebben alle welkomstpakketten voordelen die je misschien niet direct had verwacht. Dit zijn de 5 meest voorkomende redenen om een welkomstpakket te geven.

 

5 redenen waarom bedrijven een welkomspakket geven
  1. Het laat een positieve indruk achter

Door een welkomstpakket te geven aan nieuwe klanten of medewerkers, laat je zien dat je waarde hecht aan hun komst en dat je bereid bent om extra moeite te doen om hen welkom te laten voelen. Dit kan een positieve indruk achterlaten en kan helpen om een goede relatie op te bouwen.

  1. Het zorgt ervoor dat medewerkers sneller van start kunnen gaan

Hebben een gratis notitieboekje en pen invloed op de eerste dag van medewerkers? Het korte antwoord is: Ja. Een inwerkperiode of onboarding-programma is bedoeld om nieuwe medewerkers zo snel mogelijk te integreren. Het welkomstpakket combineert nuttige informatie, zoals belangrijke contactpersonen, kantoorregels, veelgestelde vragen, met praktische kantoorartikelen en leuke gadgets.

  1. Het kan helpen om klantloyaliteit te bevorderen

Een welkomstpakket kan ook helpen om de klantloyaliteit te bevorderen. Door het geven van een welkomstpakket, laat je zien dat je klanten waardeert en dat je bereid bent om iets extra’s te doen om hen te behouden. Dit kan klanten aanmoedigen om terug te keren naar je bedrijf en meer zaken met je te doen.

  1. Het kan een goede manier zijn om je merk te promoten

Een welkomstpakket kan ook een goede manier zijn om je merk te promoten. Door bijvoorbeeld je bedrijfslogo op de items in het welkomstpakket te drukken, kun je je merk onder de aandacht brengen en meer naamsbekendheid genereren. Een giftbox met geinig thema kan zomaar viral gaan op social media en veel waardevolle (earned) impressies voor je merk opleveren.

  1. Het kan een leuke verrassing zijn

Een warm welkom voor nieuw personeel of nieuwe leden van je club geef je met een gepersonaliseerd welkomstpakket. Het kan een leuke verrassing zijn voor nieuwe klanten of medewerkers. Het kan hen het gevoel geven dat ze deel uitmaken van de groep en kan helpen om de start van hun relatie met je bedrijf positief te maken.

Kortom, een welkomstpakket zorgt ervoor dat nieuw personeel sneller ingewerkt is, het kan helpen om een positieve indruk achter te laten, klantloyaliteit te bevorderen, je merk te promoten en is een leuke verrassing voor nieuwe klanten of medewerkers.

VOORBEELDEN

 AFAS Software is een Nederlands IT-bedrijf dat bedrijfssoftware ontwikkelt. Wanneer je bij AFAS op je eerste werkdag binnenkomt, wordt je ontvangen met een feestelijk welkomstpakket met champagne. Want zo’n eerste werkdag moet gevierd worden. Wij regelden de champagne, het glas mét logo en de custom made doos waarin de champagne en het glas heel blijven. Ook de handling en fulfilment vond in ons magazijn plaats.

Op het blog relatiegeschenkidee.com worden de meest inspirerende business cases verzameld. Bekijk nog meer originele voorbeelden van welkomstpakketten en laat je inspireren door de creatieve ideeën van andere bedrijven.

 

GERELATEERDE blogs

21 jaar op rij genomineerd als beste leverancier? Hoe dan?!!

21 jaar op rij genomineerd als beste leverancier? Hoe dan?!!

We zijn super trots en blij dat we opnieuw in de race zijn voor deze geweldige titel! Maar wat maakt ons nu dé nummer één keuze? Hier zijn enkele redenen waarom wij al 21 jaar tot de absolute top behoren:   👜 𝗣𝗿𝗼𝗳𝗲𝘀𝘀𝗶𝗼𝗻𝗲𝗲𝗹: Onze experts staan altijd voor je klaar...

Met deze heerlijke temperaturen komt de zomer ineens wel heel erg dichtbij! Maar het is nog niet te laat om je personeel, klanten of andere relaties te verrassen met een mooi zomergeschenk. Van stijlvolle koelboxen, prachtige stranddoeken, hippe hoedjes tot een...

CONTACT

MARCONIWEG 25
3899BR ZEEWOLDE
TEL: +31 (0) 36 76 70 330
SALES@WEBOPROM.NL

 

 

13 + 3 =